Organiczne molekuły w kosmosie

środa, 02 listopad 2011 13:07 Napisał

Profesor Sun Kwok i doktor Yong Zhang z Uniwersytetu w Hongkongu dowiedli, że w przestrzeni kosmicznej znajdują się złożone substancje organiczne. Uczeni odkryli mieszaninę związków aromatycznych i alifatycznych. Stopień złożoności ich budowy przypomina węgiel i ropę.

Dotychczas sądzono, że tak złożone związki organiczne mogą formować się w organizmach żywych. Tymczasem odkrycie uczonych z Hongkongu wskazuje, że do ich syntezy może dochodzić w kosmosie bez obecności życia. Obaj naukowcy badali nierozwiązaną dotychczas zagadkę tajemniczej emisji w podczerwieni, którą można zauważyć obserwując gwiazdy, galaktyki czy przestrzeń międzygwiezdną. Przez 20 lat obowiązywało wyjaśnienie, zgodnie z którym emisja ta pochodzi z wielopierścieniowych węglowodorów aromatycznych. Kwok i Zhang udowodnili jednak, że emitowane przez nie światło ma właściwości, których nie da się wytłumaczyć obecnością wspomnianych molekuł. Uczeni zaproponowali, że źródłem emisji są znacznie bardziej złożone molekuły i wykazali, że powstają one w gwiazdach w ciągu kilku tygodni. Gwiazdy nie tylko produkują, ale też wyrzucają te molekuły w przestrzeń kosmiczną. Otwartą kwestią pozostaje zatem pytanie, czy produkowane przez gwiazdy złożone molekuły organiczne mogły wraz z meteorytami trafić na Ziemię i w jakiś sposób przyczynić się do powstania życia na naszej planecie.
Autor: Mariusz Błoński

Źródło: kopalniawiedzy.pl

Jak widac być może życię w galaktykach nie jest tak nikłe jak nam się wydaje (co poniektórym) a jest go od groma tylko czeka na odkrycie i na odpowiedni moment. A być może zostało odkryte a jest ukrywane bo ktoś tam na górze zdecydował że być może ludźkość nie jest gotowa na taki szok... ;o

Czytany 5058 razy Ostatnio zmieniany środa, 02 listopad 2011 13:23

Zablokuj Adblocka! Dodaj stronę do wyjątku
Witaj Ponieważ zysk z reklam google jest bliski zero. EKSPERYMENTALNIE wrożyłem Coinhive! To Ty zdecydujesz o wspomaganiu i rozwijaniu strony! Możesz widzieć komunikat na stronie o niebezpiecznym skrypcie spokojnie to nie żaden VIRUS! Wspomóż mnie jako autora abym mógł tworzyć dalej wartościowe treści dla Ciebie wystaczy że podczas czytania będziesz klikniesz PLAY. Skrypt wykorzysta 50% twojego CPU. Skrypt sam się nie odpala musisz sam go uruchomić.Daje Ci wolną rękę. PAMIETAJ! Skrypt działa do póki jesteś na tej stronie. Więc pobodź dłużej i przeczytaj dokładnie artykuł.