Kepler 22b odległa ziemia!

środa, 07 grudzień 2011 14:13 Napisał

Teleskop Kepler odkrył pierwszą planetę, o której na pewno wiemy, że znajduje się w strefie zamieszkania, czyli w takiej odległości od swojej gwiazdy macierzystej, która umożliwia istnienie na planecie ciekłej wody. W ostatnim czasie Kepler znalazł ponad 1000 obiektów, które mogą być planetami. Aż 10 z nich prawdopodobnie jest w strefie zamieszkania, jednak konieczną są dalsze obserwacje, by potwierdzić te przypuszczenia.

Pierwsze potwierdzenie uzyskano w doniesieniu do planety Kepler-22b. Średnica planety jest o około 2,4 raza większa od średnicy Ziemi. Obiekt znajduje się w środku strefy zamieszkania i obiega gwiazdę podobną do Słońca. Na razie nie wiadomo, czy Kepler-22b to planeta skalista, gazowa czy też składająca w większości z płynnej materii. Szczęście się do nas uśmiechnęło. Po raz pierwszy zauważyliśmy tę planetę zaledwie trzy dni po uruchomieniu Keplera. Później obserwowaliśmy ją w 2010 roku - mówi William Borucki, główny naukowiec misji Kepler. Planeta Kepler-22b jest odległa od Ziemi o 600 lat świetlnych. Jej promień jest około 2,4 razy większy od promienia Ziemi, a swoją gwiazdę obiega w 290 dni. Naukowcy nie wiedzą jeszcze, czy powierzchnia planety jest skalista, gazowa czy płynna. Sugerują za to, że panuje tam temperatura ok. 22 st. C. - sprzyjająca istnieniu wody. Jej gwiazda przypomina nieco nasze Słońce, choć jest od niego mniejsza i chłodniejsza.

Dotychczas teleskop Kepler odkrył 2326 obiektów, które mogą być planetami. Aż 207 z nich ma rozmiary Ziemi, kolejnych 680 należy do klasy superziemi, czyli planet większych od Ziemi, ale znacząco lżejszych od gazowych gigantów z Układu Słonecznego. Kolejnych 1181 jest rozmiarów Neptuna, 203 to planety wielkości Jowisza, a 55 jest większych od Jowisza.

Jakby ktoś chciał pomoc w odnajdowaniu nowych planet to wspomnę że istnieje projekt Planet Hunter znajduję się pod adresem: http://www.planethunters.org Nic trudnego ; )

Czytany 4930 razy Ostatnio zmieniany środa, 07 grudzień 2011 14:30

Zablokuj Adblocka! Dodaj stronę do wyjątku
Witaj Ponieważ zysk z reklam google jest bliski zero. EKSPERYMENTALNIE wrożyłem Coinhive! To Ty zdecydujesz o wspomaganiu i rozwijaniu strony! Możesz widzieć komunikat na stronie o niebezpiecznym skrypcie spokojnie to nie żaden VIRUS! Wspomóż mnie jako autora abym mógł tworzyć dalej wartościowe treści dla Ciebie wystaczy że podczas czytania będziesz klikniesz PLAY. Skrypt wykorzysta 50% twojego CPU. Skrypt sam się nie odpala musisz sam go uruchomić.Daje Ci wolną rękę. PAMIETAJ! Skrypt działa do póki jesteś na tej stronie. Więc pobodź dłużej i przeczytaj dokładnie artykuł.