Droga Mleczna jest nafaszerowana obcymi światami.

środa, 02 marzec 2011 10:03 Napisał

Istnieją co najmniej 50000000000 planet w naszej galaktyce. Co więcej, astronomowie szacują, że 500 milionów z tych obcych światów prawdopodobnie znajduje się w wewnątrz strefy sprzyjającej.

Tak wiele z tych planet jest zdatnych do życia? Niestety, nie ma dokładnych danych aby odpowiedzieć na tego typu pytania.  Niniejsza informacja prasowa została opublikowana w sobotę szef Kepler nauki William Borucki w American Association for the Advancement of Science w Waszyngtonie Jednakże Kepler faktycznie nie naliczył 50000000000 planet, liczba ta pochodzi z ekstrapolacji danych jakie dotychczas zostały zgormadzone poprzez polowanie teleskopu na exoplanety. Na przykład, teleskop Kepler dostrzegł 1235 kandydatów na egzoplanety do tej pory - z których 53 orbity planet znajduję się w strefach zamieszkania. Wiedząc ile jest gwiazd w naszej galaktyce (uważa się że około 300 miliardów gwiazd  jest w Drodze Mlecznej) , dokładne szacunki nie są  możliwe, nie jesteśmy narazie stanowczo stwierdzić i oszacować ile planet krąży wokół tych gwiazd.  Kepler studiował 1/400  nieba i jest w stanie wykrywać tylko planet, które przechodzą z przodu gwiazdy ("tranzyt"). Ponadto, potrzebuje więcej czasu aby wykrywać planety krążące dalej od gwiazdy.  Biorąc pod uwagę te czynniki można wywnioskować, że niższy szacunku nie jest po prostu możliwy. Reasumując może być więcej niż 50000000000 planet wyjaśnia Wiliam Borucki.  Przeprowadzenie tej oceny jest stosunkowo proste, nie takie proste jest oszacowanie, ile z tych światów jest zdolne do wytworzenia  życia. Ponieważ wiemy, że tylko jedna planeta na Drodze Mlecznej ma życie (Ziemia), możemy tylko zgadywać statystycznie ile jest obcych zamieszkałych światów.  Dokonywanie szacunków może wydawać się trywialne, ale to nie umniejsza szukania obych form życią. Jest co najmniej 50 miliardów światów, na których mogły powstać  podstawowe  formy życia?  A ile jest zaawansowanych cywiliazji z pośród nich ? Jeśli są jakieś miejsca gdzie są obce rasy, nasuwa się pytanie: dlaczego jeszcze oni nas nie odwiedzili ? - Wiliam Borucki zapytał.

Dziennikarz - Nie wiem.
Zastanawiam się, czy kiedykolwiek będziemy wiedzieć.

Źródło: Discovery.com

No właśnie czemu nas jeszcze nie odwiedzili ? dobre pytanie, na miejscu zaawansowanej cywilizacji również bym ziemi nie odwiedził zapytacie dlaczego ? Już wam piszę bo w jakim celu.. nic co macie do zaaferowania nie jest mnie jako obcej cywilizacji potrzebne. Rozwój technologi ziemskich jest na poziomie miernym. Kolejna sprawa sytuacja jaka panuje na świecie z punktu widzenia obcych ras nie jest sprzyjająca, głód wojny nie jednolitość językowa społeczna itp. Jeśli zaawansowane cywilizacje instnieją mogą się nam przygladać i badać nas rozwój. Póki co ziemianom tylko władza w głowie i wojny. A to dobrze nie wróży na przyszłość, te fundusze które są przeznaczone na zbrojenia (które nawiasem mówiąc są bezsensowne!) można by spożytkować na badania naukowe odności medycyny czy rozwoju nowych technologii.

Czytany 5130 razy Ostatnio zmieniany piątek, 04 marzec 2011 13:57